Leedus Klaipedas anti möödunud nädalavahetusel avastart paadiklassi Formula 2 MM-sarjale. Formula 2 klass on viimane samm ennem kuninglikku Formula 1 klassi. Võistlemas on paadid mille miinimumkaal on 550 kg. ja mis kiirendavad 0-100 km/h kiiremini kui Lamborghini Murcielago LP640 või siis Mercedes SLR McLaren. 200 hobujõulised mootorid arendavad lõppkiirust 190+ km/h ja kurvides ulatuvad G-jõud lausa 4,5ni. MM-sarja etapp koosneb
kahest võistluspäevast - esimesel päeval on vabatreeningud ja kvalifikatsioonid ning teisel päeval sõidetakse põhisõit pikkusega 35 ringi.
Stefan Arand on F-2 klassis võistlemas ja treenimas juba teist aastat, kuid tiitlivõistluste karuselli sisenes esmakordselt. Möödunud hooajal otsustati
meeskonnaga, et on vaja veel testida ja treenida ennem MM-sarjas osalemist. Sügisel valmis Itaalias DAC tehases tuliuus võistluspaat, mis ehitati spetsiaalselt Arandile ja mille projekteerija on 10 kordne F-1 maailmameister Guido Cappelini.
Laupäevasel vabatreeningul näitas kiireimat aega Monaco esindaja Giacomo Sacchi. Arand oli tagasihoidlikul 16. kohal. Kvalifikatsioonis Q1 pääses ta aga ilma probleemideta 15 parima hulka. Edasi suutis ta lausa Q2 ära võita ning liikuda kuue kiireima paadi hulgas viimasesse kvalifikatsiooni. Q1-hes oli
pikalt juhtimas norralane Tobias Munthe-Kaas, kuid mõned ringid ennem lõppu sõitis Arand uuesti parima aja välja ja teda suutis edestada ainult päris lõpus veel ühe kiire ringi saanud Sacchi. Varasemast Formula 2 MM-sarjas selliseid näiteid välja tuua ei olnud, et mõni uustulnuk oleks tulnud ja ennast kvalifikatsioonis esikolmikusse sõitnud.
Põhisõiduks ennustati ette, et väga kiired startijad on Araabia Ühendemiraatide sõitjad - kolmekordne maailmameister Rashed Al Qemzi ja Mansoor Al Mansoori. Parima lähte saigi Al Qemzi, tema järel Colin Jelf, Al Mansoor, Sacchi ja viiendana Arand. Esimese ringi lõpuks suutis Arand tõusta juba neljandaks ja asus Al Mansoori survestama. 17. ringil sõitis aga lätlane Nikita Licjs paigast ära pöördepoid ning sõitjatele tõsteti kollane lipp mis tähendas, et tempo tuleb maha võtta ja möödumisi ei tohi teha. Viis ringi hiljem anti uuesti roheline lipp ja võidusõit jätkus. Al Qemzi juhtimas, Jelf teine ja kohe nende taga Arand survestamas Al Mansoori. Kolm ringi hiljem tegigi Al Mansoori raske sõiduvea ning tema paat rullus üle külje ning sõitjatele heisati jälle kollane lipp. Al Mansooriga oli õnneks kõik korras, kuid avarii tagajärgede koristamine rajalt võttis aega ning peakohtunik oli sunnitud finišilipu heiskama 35 ringi täitumisel koos kollase lipuga. Sõidu võitis Al Qemzi, kuid teisena finišilipu sanud Colin Jelfile määrati stardisirge rikkumise pärast karistus ja teiseks tõusis kolmandal kohal lõpetanud oma esimest MM-sarja etappi sõitev Stefan Arand.
“Oleme ise nädalavahetusega väga rahul. Ei oleks oskanud oodata sellist tulemust. Tulime siia õppima ja osa võtma aga nüüd lõpetasime sellise tulemusega. Olen ise väga õnnelik ja kogu meeskond on väga rahul. Suured tänud meeskonnale ja kõigile inimestele kes mind on siia jõudmiseks toetanud.” võttis Arand võistluse kokku.
Formula 2 MM-sarja II etapp sõidetakse 02.-03. septembril San-Nazzaros Itaalias.
Loe veel Veemoto tegemistest

Arand läheb F1 MMi 2. etapile vastu tagasihoidliku enesekindlusega
Sel nädalavahetusel toimub Hiinas, Shanghais, F1 H2O MM teine etapp, kus Eestit esindab Stefan Arand ja meenutab ka möödunud aasta oma suurimat avariid
Loe edasi
Nädalavahetusel selguvad F-klasside maailmameistrid - 3 eestlast tiitlimängus!
Sel nädalavahetusel jätkub Hydro GP maailmameistrivõistluste sari oma viimase etapiga Itaalias, Borettos. Eesti esindab Lember, Peeba, Aabrams ja Suvorov Sr
Loe edasi
Paul Richard Laur krooniti Euroopa MV hõbedale GT15 klassis!
Rootsis toimusid GT15 klassi Euroopa MV, kust lisaks Paul Richard Laur-i hõbedale tegi tugeva esituse Karl Joonas Kukk (6. koht) ning Jaroslav Bassov saavutas 11. koha.
Loe edasi